marți, 1 aprilie 2014

Bicicleta, de la începuturi până în prezent

Bicicleta a fost inventată în secolul XIX, ajungând în ziua de azi să reprezinte principalul mijloc de transport pentru locuitorii multor oraşe din ţări dezvoltate, cel mai bun exemplu fiind Amsterdam. Locuitorii capitalei Olandei preferă să folosească zilnic bicicleta pentru a se deplasa la locul de muncă, la cumpărături sau pentru plăcutele plimbări alături de prieteni în zilele însorite, în locul maşinii.
Baronul german Karl Drais von Sauerbronn a creat strămoşul bicicletei, "Laufmaschine", sau “maşina de alergat”, în 1817, an în care a avut loc şi prima plimbare cu bicicleta, în oraşul său natal, Mannheim. Această "maşină de alergat" era construită în totalitate din lemn şi nu dispunea de pedale. Deplasarea se făcea prin împingerea în pământ cu picioarele. Primul model de bicicletă cu lanţ a fost realizat în anul 1885.
Biciclete de oras din Amsterdam
Prima plimbare cu bicicleta a avut loc in 1817, in Germania.
Potrivit Convenţiei de la Viena privind traficul rutier, din 1968, bicicleta se încadrează în categoria vehiculelor, iar cel care conduce bicicleta se numeşte şofer, în multe ţări codul rutier impunând ca aceste vehicule să îndeplinească anumite cerinţe legale sau chiar ca biciclistul să obţină un permis pentru conducerea bicicletei pe drumurile publice. În Germania, spre exemplu, persoanele sub 18 ani nu au dreptul să conducă bicicleta fără absolvirea unor cursuri în urma cărora dobândesc un permis. 
Revenind în zilele noastre, în secolul XXI, bicicleta a suferit modificări majore, fiind influenţată de tehnologia avansată pusă la dispoziţie. De la bicicletele clasice, la bicicletele pentru concursuri sau chiar la cele electrice, fiecare este gândită pentru a se potrivi celor mai exigenţi şi împătimiţi şoferi pe două roţi.
Mişcarea cu bicicleta generează sănătate, stare de bine, relaxare.
Din ce în ce mai multe ţări încurajează folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ, amenajând piste de biciclete sau permiţând oamenilor să îşi transporte vehiculele cu două roţi în mijlocul de transport în comun. Şi în ţara noastră se încearcă încurajarea bicicliştilor, iar numărul acestora a crescut simţitor în ultimii ani.
Autorităţile, luând exemplu din alte ţări, organizează periodic zile dedicate practicanţilor de sport, închizând chiar bulevardele mari pentru a le pune la dispoziţie acestora spaţiu pentru practicarea sporturilor şi pentru plimbarea cu bicicleta în zilele de weekend.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu