Bicicleta a fost inventată în secolul XIX, ajungând în ziua de azi să reprezinte principalul
mijloc de transport pentru locuitorii multor oraşe din ţări
dezvoltate, cel mai bun exemplu fiind Amsterdam. Locuitorii capitalei
Olandei preferă să folosească zilnic bicicleta pentru a se deplasa
la locul de muncă, la cumpărături sau pentru plăcutele plimbări
alături de prieteni în zilele însorite, în locul maşinii.
Baronul
german Karl Drais von
Sauerbronn
a creat strămoşul bicicletei, "Laufmaschine",
sau “maşina de alergat”, în 1817, an în care a avut loc şi prima plimbare cu bicicleta, în
oraşul său natal, Mannheim. Această "maşină de alergat" era
construită în totalitate din lemn şi nu dispunea de pedale.
Deplasarea se făcea prin împingerea în pământ cu picioarele. Primul
model de bicicletă cu lanţ a fost realizat în anul 1885.
Prima plimbare cu bicicleta a avut loc in 1817, in Germania. |
Potrivit
Convenţiei de la Viena privind traficul rutier, din 1968, bicicleta
se încadrează în categoria vehiculelor, iar cel care conduce
bicicleta se numeşte şofer, în multe ţări codul rutier impunând ca
aceste vehicule să îndeplinească anumite cerinţe legale sau chiar
ca biciclistul să obţină un permis pentru conducerea bicicletei pe
drumurile publice. În Germania, spre exemplu, persoanele sub 18 ani nu au dreptul să conducă bicicleta fără absolvirea unor cursuri în urma cărora dobândesc un permis.
Revenind în zilele
noastre, în secolul XXI, bicicleta a suferit modificări majore, fiind
influenţată de tehnologia avansată pusă la dispoziţie. De la
bicicletele clasice, la bicicletele pentru concursuri sau chiar la
cele electrice, fiecare este gândită pentru a se potrivi celor mai
exigenţi şi împătimiţi şoferi pe două roţi.
Mişcarea cu bicicleta
generează sănătate, stare de bine, relaxare.
Din ce în ce mai multe ţări încurajează folosirea bicicletei ca mijloc de transport
alternativ, amenajând piste de biciclete sau permiţând oamenilor să îşi transporte vehiculele cu două roţi în mijlocul de transport în
comun. Şi în ţara noastră se încearcă încurajarea bicicliştilor, iar
numărul acestora a crescut simţitor în ultimii ani.
Autorităţile, luând
exemplu din alte ţări, organizează periodic zile dedicate
practicanţilor de sport, închizând chiar bulevardele mari pentru a le
pune la dispoziţie acestora spaţiu pentru practicarea sporturilor şi
pentru plimbarea cu bicicleta în zilele de weekend.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu